Panevėžio r. Upytės Antano Belazaro pagrindinė mokykla dalyvauja Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos kartu su VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra organizuojamoje Šviečiamosios gyvulininkystės programoje „Gyvulininkystė ir aš“.

Mokiniai, mokydamiesi nuotoliniu būdu, susipažino su tradicinėmis gyvulininkystės šakomis, atliko įvairias užduotis užduočių knygelėse, žiūrėjo mokomuosius pažintinius filmus. Vaikai labai nudžiugo, kai organizatoriai birželio 21 d. pakvietė atvykti į Kauną, VDU Žemės ūkio akademiją, kurioje mokiniams buvo suorganizuotas šviečiamasis renginys „Augink rūpinkis mylėk“.

Vaikus pasitikusi lektorė dr. Edita Meškinytė pirmiausia mus nuvedė į biblioteką. Joje vaikai galėjo susipažinti su turtingu inventoriumi ir išbandyti bibliotekos įrangą. Vėliau aplankėme auditoriją, kurioje buvo demonstruojami transporto priemonių varikliai, traktorius ir automobilis. Vaikai galėjo iš arti apžiūrėti, paliesti įvairius variklius (netgi sraigtasparnio). Drąsiausieji nepabijojo įlipti ir pasėdėti traktoriuje.  Kitoje auditorijoje mus supažindino su pienininkystės sektoriumi. Mums papasakojo apie karvių auginimą, jų priežiūrą, technologijas, kurios padeda žmogui tinkamai prižiūrėti gyvulius, o automatizavimas ir robotizavimas žymiai palengvina darbą. Toliau keliavome į laboratoriją. Joje vaikams buvo demonstruojama kelių rūšių mėsa, kaip imami mėginiai, atliekami tyrimai. Vėliau mokiniai galėjo tai išbandyti ir patys. Vaikams ši veikla labai patiko. Laboratorijoje lektorė dr. Edita Meškinytė dar papasakojo mokiniams, kaip iš plaukų atliekami tyrimai ir nustatomas gyvulio genealoginis medis. Kupini naujų žinių ir įspūdžių renginį tęsėme VDU Žemės ūkio akademijos ūkyje. Jame vaikai pamatė karves, apžiūrėjo kaip ir kur jos laikomos, sužinojo apie jų priežiūrą ūkyje, aplankė jauniausius ūkio gyventojus – veršiukus. Jie labiausiai vaikams patiko, nes daugelis jų buvo drąsūs ir leidosi paglostomi.

Grįždami namo užsukome į Infinity Room pabėgimo labirintą, kuriame mokinių komandos išbandė savo jėgas. Komandos ne tik varžėsi, dar turėjo bendradarbiauti, įveikti kliūtis, išspręsti užduotis, gauti teisingą atsakymą ir surasti išėjimą. Komandos sėkmingai pabėgo iš labirinto ir kupini įspūdžių grįžome į mokyklą.

Dalyvavimas projektinėse veikloje vaikams suteikia nepakartojamų įspūdžių, bet ir galimybę pažinti mus supančią aplinką.


Socialinė pedagogė Lina Misevičienė

 

image_print