Švietimo centras, bendradarbiaudamas su Panevėžio rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigomis, įgyvendina ilgalaikę programą „Šiuolaikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo praktika ir didaktika“. Programa paremta inovatyviomis metodikomis bei praktine mokytojų patirtimi.
Lapkričio 7 d. į programos modulio „Sensoriniai skaitymai ikimokykliniame amžiuje“ mokymus mokytojus pakvietė Naujamiesčio lopšelio-darželio „Bitutė“ komanda, vadovaujama direktorės Ramutės Skrickienės ir direktoriaus pavaduotojos ugdymui Paulinos Skrickienės. Programos dalyvius sužavėjo jaukios ir estetiškai sukurtos įstaigos mokymosi aplinkos, nuoširdi bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra, įspūdinga dalyvavimo nacionaliniuose ir tarptautiniuose „Nordplus“ ir „Erasmus+“ projektuose patirtis.
Visi, norintys dalyvauti programoje, netilpo „Bitutės“ patalpose, todėl antroji mokymų dalis vyko Naujamiesčio kultūros centre-dailės galerijoje. Programos vadovė, Švietimo centro direktoriaus pavaduotoja Renata Jankevičienė, renginio pradžioje organizavo antro modulio refleksiją, padrąsino mokytojus rengti paraiškas ir dalyvauti Švietimo mainų paramos fondo administruojamuose bei Europos Komisijos finansuojamuose projektuose.
Nuoširdžiai dėkojame visiems mokytojams, kurie pristatė, kaip balandžio mėn. Dembavos lopšelyje-darželyje „Smalsutis“ vykusių programos modulio „Pasakų metodo taikymas ikimokykliniame amžiuje“ mokymų teoriją integravo į praktinę ugdytinių veiklą. Išklausiusi dalyvių refleksiją ir paklausta, kokią žinutę parveš savo komandai, Dembavos lopšelio-darželio „Smalsutis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Baltrušaitienė atsakė: „Buvo labai įdomu išgirsti dalyvių refleksiją, kiekvienas kūrybiškai ir savitai pritaikė mūsų pristatytą metodiką, vadinasi, dalijomės ne veltui.“
Po refleksijos mokytojai pasinėrė į inovatyvias, praktine patirtimi pagrįstas mokymų „Sensoriniai skaitymai ikimokykliniame amžiuje“ veiklas. Šio modulio tikslas ‒ supažindinti mokytojus su sensoriniais skaitymais ir jų panaudojimo galimybėmis kasdienėse veiklose. Programos dalyviai sužinojo, kaip sensorinių skaitymų metu vaikams suteikti galimybę patirti pasakojimą ne tik klausantis, bet ir panaudojant kitus pojūčius, kaip pasirinkti tinkamus literatūros kūrinius ir sukurti skaitymo erdvę. Švietimo centro ir visų mokymų dalyvių vardu nuoširdžiai dėkojame Naujamiesčio lopšelio-darželio „Bitutė“ komandai už išradingumą bei norą dalytis inovatyviomis ikimokyklinio ugdymo idėjomis ir pristatyti dalyvaujant tarptautiniuose projektuose įgytą patirtį. Mokytojams skirti namų darbai, kuriuos reflektuosime kitų mokymų metu 2025 m. Piniavos mokykloje-darželyje.
AČIŪ minėtų ikimokyklinio ugdymo įstaigų direktorių pavaduotojoms ugdymui už bendradarbiavimą rengiant ir įgyvendinant programą. Dirbame kartu, nes puikios idėjos ir inovacijos neturi likti už vienos įstaigos sienų.
AČIŪ Naujamiesčio kultūros centro-dailės galerijai už suteiktas patalpas ir galimybę pamatyti įspūdingas parodas. Tikimės, kad jūsų sukurti nuostabūs šiaudiniai sodai įkvėps mokytojus pagalvoti, kaip į UNESCO Reprezentatyvųjį žmonijos nematerialaus kultūros paveldo sąrašą įtrauktą vertybę ‒ šiaudinių sodų tradiciją integruoti į savo įstaigų veiklas kuriant mažiesiems jaukias etnokultūrines erdves.
Švietimo centro direktoriaus pavaduotoja Renata Jankevičienė