Kiekvienas žmogus stresą, nerimą priima skirtingai.  Mokykloje ar darželyje dažnai vaikai būna išsiblaškę jiems sunku sutelkti dėmesį. Čia į pagalbą galima pasitelkti sensorinę „vaistinėlę“, kuri gali palengvinti įkyrias situacijas, atsipalaiduoti ir nusiraminti.

Jutiminės – sensorinės – sistemos integraciją pirmą kartą apibūdino amerikiečių ergoterapeutė A. Jean Ayres. Ji manė, kad žmogaus sensorinė sistema palaipsniui vystosi taip pat , kaip kiti vystymosi aspektai (kalba, motorika ir pan.). Jutiminė sistema, iš įvairių šaltinių, gali priimti aplinkos dirgiklius, vestibuliarinės sistemos padeda suvokti gravitaciją, išlaikyti pusiausvyrą.  Sensorinės priemonės yra naudojamos kaip nuspėjama ir lengvai pakartojama dirgiklių forma, padeda suprasti savo jausmus, atsipalaiduoti, nusiraminti.

Sausio 5,6 dienomis Krekenavos lopšelio-darželio „Sigutė“ vaikai dalyvavo sensoriniame užsiėmime „Ramybės oazė“. Užsiėmimo metu vaikai atliko kvėpavimo pratimus, kur aplinkoje sklido levandos raminantis kvapas. Gebėjimas užuosti stipriai susijęs su atminties ir emocijų funkcijomis, turi įtakos kognityvinėms funkcijoms ir stipriai prisideda prie bendro sensorinio aplinkos suvokimo. Klausė klasikinės, ramios ir atsipalaiduojančios muzikos, kuri palankiai veikia ir vaikų raidą. Šviesa ir spalva paliečia ne tik kūną, bet ir sielą. Įvairios matomosios šviesos spektro spalvos skirtingai veikia psichoemocinius procesus. Užsiėmimo metu vaikai stebėjo besikeičiančias spalvas,  žvaigždėtą dangų. Taktilinė sistema apdoroja visą iš kūno ateinančią informaciją apie prisilietimą. Prisilietimas dar vienas svarbus pojūtis, kuris turi įtakos tiek mokymosi gebėjimams tiek socialiniam bei emociniam augimui. Vaikai glostė interaktyvų katiną, delnais  lietė sensorines lempas.

  Tai puiki edukacija vaikams, kuri moko suprasti savo jausmus, atsipalaiduoti ir patirti gerų emocijų.


                           Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Aušra Džiugelytė

 

image_print