Dvasinė sveikata yra siejama su žmogaus emociniu stabilumu, vidine darna ir pusiausvyra. Psichiškai sveikas žmogus suvokia save, kaip vieną visumą, jo psichikos funkcijos yra darnios, jis pakankamai pasitiki savimi, yra savarankiškas ir suvokia atsakomybę už savo veiksmus. Tačiau šiuolaikiniams vaikams labai trūksta psichinės sveikatos raštingumo. Paauglystės laikotarpiu aiškiai pastebima psichohigienos stoka. Vaikai būna užsisklendę savyje, mažai atsiveria tėvams, mokytojams, nepasitiki savimi, nemoka atpažinti ir suprasti savo jausmus, kas socialiai priimtina, o kas ne. Jei užlaikai viską viduje, ignoruoji kūno ženklus, gali išsivystyti lėtinės ligos. Bazinės emocijos: baimė, pyktis, džiaugsmas, laimė mus lydi visą gyvenimą. Jas reikia mokėti prisijaukinti.

Padėti mokiniams suprasti savo emocijas, pažinti save, priimti išskirtinumą , Panevėžio rajono sveikatos biuro sveikatos specialistė suteikė galimybę, Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos devintos klasės mokiniams, sudalyvauti integruotoje biologijos ir sveikatingumo pamokoje „„Emocijos ir psichohigiena. Neuroedukaciniai metodai“.

Jos metu lektorė Kristina papasakojo apie smegenų evoliuciją, sandarą, paaiškino smegenų treniruotės naudą psichinei sveikatai. Užsiėmimo metu kalbėta apie emocinį intelektą. Lektorė akcentavo, kad savęs pažinimas, išreiškimas, komunikavimas yra sėkmės faktorius. Mokiniams paaiškinta, kodėl svarbu pažinti emociją, kaip ji jaučiama kūne, ką žmogus gali padaryti, kaip susidraugauti ir panaudoti kūrybiškumui. Būsenos atpažinimui vaikai naudojo metaforines korteles, kurių pagalba susipažino, išskyrė savo charakterio savybę ir diskutavo, kodėl pasirinko būtent vienokią ar kitokią kortelę.

Mokiniai atliko „Makaliūzės“ pratimą, kurio metu kaire ranka, užsimerkus tyrinėjo popieriaus lapą. Susikaupusias emocijas viduje ir paleisti jas  į išorę,  galima nukreipti tam tikra linkme. Vieną iš būdų išbandė ir mokiniai. Susėdę netradicinėmis poromis, be žodžių, bet gestais, akių kontaktu, komunikavimu bei spalvomis, piešinyje vaizdavo tuo metu susikaupusias  emocijas.

Smegenys reaguoja į bet kokį aplinkos veiksmą.   Galima išmokti jas prižiūrėti visą gyvenimą. Tad šios edukacijos metu mokiniai išmoko naujų būdų, kaip pažinti save, susidraugauti su emocijomis ir paleisti jas į išorę nežalojant savęs ir kitų žmonių.


                            Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Aušra Džiugelytė

 

image_print