Ar kada nors susimąstėte, kaip atrodytų pasaulis be patyčių, smurto ir karo? Pasakysite, kad tai utopija? Taip, tikriausiai pasaulis būtų lyg Tomo Moro romane „Utopija“ (lot. De Optimo Reipublicae Statu deque Nova Insula Utopia), kuriame, pasiremdamas antikos mąstytojais, rašytojas sukūrė idealios visuomenės, pagrįstos demokratijos pagrindais, vaizdą. Tiesa, Tomo Moro vaizduotėje tokia utopinė vieta – tai tik sala, o ne visas pasaulis. Romane pristatoma vaikų lavinimo ir ugdymo sistema, viešpatauja lygybės, laisvės, bendro darbo ir jo rezultatų pasidalijimo sistema, o kaip svarbiausios gyvenimo vertybės iškyla sąžiningumas ir paprastumas. Įdomu tai, kad „Utopija“ 1516 m. išleista lotynų kalba, XVI a. viduryje išversta į angų kalbą, o XVI–XVIII a. buvo itin gausiai verčiama į įvairias kalbas. Kodėl šią knygą prisiminiau būtent dabar? Plačiau apie vertybinį ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymą ir projekto „Taikus švietimas patyčių prevencijai vaikystėje“ rezultatus (lietuvių ir anglų kalbomis) skaitykite Europos Komisijos administruojamoje Europos suaugusiųjų mokymosi platformoje „Epale“.
Mokytojų, vaiko priežiūros specialistų ir tėvų bendradarbiavimas įgyvendinant taikos ugdymo idėjas.
Praktinę vertybinio ugdymo medžiagą (anglų, ispanų, lietuvių ir vokiečių kalbomis), skirtą mokytojams ir vaiko priežiūros specialistams, galite rasti projekto svetainėje.
Susipažinti su Lietuvos ankstyvojo ugdymo mokytojams skirta programa galite čia.
Projektą „Taikus švietimas patyčių prevencijai vaikystėje“ (angl. Peace education in Early Childhood to prevent Bullying, PEEC), Nr. 2019-1-DE02-KA202-006124, finansuojamą remiant Europos Komisijai, įgyvendina šios įstaigos: JOHANNITER-UNFALL-HILFE EV (koordinatoriai, Vokietija); Asociacion Mundial de Educadores Infantiles, Ispanija; Innovation training Center S. L., Ispanija; Panevėžio rajono švietimo centras, Lietuva; Udruga za poticanje neformalnog obrazovania, kritickog misljenja i filosofije u praksi Mala filosofija, Kroatija.
Renata Jankevičienė, Panevėžio rajono švietimo centro direktoriaus pavaduotoja, projekto PEEC veiklų koordinatorė Lietuvoje, „Epale“ ekspertė