Šiandieninė mokykla tai vieta, kurioje ugdomas kūrybiškumas, stiprinamos vertybės bei puoselėjami įvairūs mokinių gebėjimai. Ne veltui, dabartinėje ugdymo sistemoje akcentuojamas poreikis individualizavimui, mokinio stiprybių ugdymui. Suvokiame, jog kiekvienas vaikas yra unikalus, turintis skirtingas fizines, emocines, socialines bei kognityvines savybes. Individualus mokymosi tempas, interesai, gabumai bei įvairūs specialiojo ugdymosi metodai, skatina mokytojus kurti lanksčias ir įvairiapusiškas mokymo strategijas, kurios leistų mokiniams pasiekti mokymosi sėkmę. Svarbu, kad suteiktos žinios ir ugdomi įgūdžiai tęstųsi ir kasdieniniame gyvenime bei padėtų vaikams prisitaikyti prie nuolat besikeičiančio pasaulio.
Pažagienių mokykla-darželis aktyviai ieško galimybių pastiprinti mokytojus, įgyvendinant švietimo prioritetus. Džiaugiamės, kad Erasmus+ KA1 veiksmo projektas „Mokomės drauge“ (Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000130420) laimėjo Europos Komisijos finansavimą ir suteikė mokyklos-darželio mokytojų komandai dalyvauti užsienio partnerių rengtuose kursuose. Siekiant patobulinti kognityvines, veikimo kartu, emocinės-motyvacinės sričių kompetencijas, 2024 m. birželio 16-21 d. Panevėžio r. Pažagienių mokyklos-darželio trijų pedagogių komanda dalyvavo kvalifikacijos kėlimo mokymuose „Meno, muzikos ir šokio terapija inkliuzinėje klasėje.“ Mokymai vyko Ispanijoje, Katalonijos sostinėje Barselonoje. Mokymų tikslas – gerinti mokinių mokymąsi bei lavinti jų emocinius gebėjimus integruojant tris ugdymosi dalykus – šokį, muziką, meną ir dramą (teatrą). Programos dalyviai praktiškai išbandė siūlomas veiklas, gilinosi į savo savijautą ir aptarė mokymų naudą. Likome nustebę įvairiais meno terapijos būdais, kurie padeda ugdyti vaikų kūrybiškumą, didina savigarbą, skatina bendrauti ir bendradarbiauti, gerina klasės ar grupės mikroklimatą. Mokymų metu suvokėme, jog labiau pažįstant ir jaučiant save, geriau gali suprasti ir kitą – tiek patį mokinį, tiek mokinio tėvus ar kolegas.
Vertinga patirtimi tapo ir kitų šalių atstovų pasakojimai apie kasdieniniame darbe kylančius iššūkius, apie įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo strategijas, patyrimus bei ieškomus tinkamiausius ugdymosi būdus.
Apibendrinant, svarbu suvokti, jog šiuolaikinė mokykla – tai vieta, kurioje be įvairių dėstomų dalykų-pamokų, ugdomos mokinių vertybės, savęs pažinimas bei gebėjimas priimti kitą. Visi šie veiksniai bus reikalingi sėkmingoms esamoms ir būsimoms vaiko gyvenimo kelionėms.
Parengė Lina Seferoglu, socialinė pedagogė
Šis straipsnis atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.