Švietimas
Renginys „Sveika ateitis“
2024-11-12
Panevėžio rajono švietimo centro Pedagoginės psichologinės tarnybos padalinio socialinė pedagogė Edita Kazlauskienė, įgyvendindama Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektą „Žvilgsnis“, organizavo mokiniams renginį „Sveika ateitis“, kuriame aktyviai dalyvavo penkių Panevėžio rajono mokyklų socialiniai pedagogai kartu su 5–6 klasių mokiniais (Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazija, Raguvos gimnazija, Ramygalos gimnazija, Dembavos progimnazija, Paliūniškio pagrindinė mokykla). Renginio metu mokiniai susipažino, dalijosi žiniomis apie sveiką gyvenseną, dirbo komandose atlikdami praktines menines užduotis, kūrė istorijas. Renginys vyko vidinės gerovės namuose, kur…
Molio terapijos dirbtuvės „Molis ir emocijos“
2024-11-12
Kaip atskirti, ar tu draugiškas, piktas, o gal tiesiog neišsimiegojęs? Ar darželinukas žino tik vieną emociją – meilę? Kaip diskutuoti, kad informacija apie emocijas būtų pasiekta, juk taip sunku sukaupti dėmesį ir išklausyti. Panevėžio rajono švietimo centro Pedagoginė psichologinė tarnyba, įgyvendindama Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos projektą „Žvilgsnis“, organizavo lopšelių-darželių ugdytiniams molio dirbtuves „Molis ir emocijos“, kurias vedė keramikos mokytoja Jurgita Čiplytė. Terapijos dirbtuvės skirtos paminėti Pasaulinę psichikos sveikatos dieną, tad vyko spalio mėnesį trijose Panevėžio rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigose: Ramygalos lopšelyje-darželyje…
Sensoriniai skaitymai Naujamiesčio lopšelyje-darželyje „Bitutė“
2024-11-11
Švietimo centras, bendradarbiaudamas su Panevėžio rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigomis, įgyvendina ilgalaikę programą „Šiuolaikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo praktika ir didaktika“. Programa paremta inovatyviomis metodikomis bei praktine mokytojų patirtimi. Lapkričio 7 d. į programos modulio „Sensoriniai skaitymai ikimokykliniame amžiuje“ mokymus mokytojus pakvietė Naujamiesčio lopšelio-darželio „Bitutė“ komanda, vadovaujama direktorės Ramutės Skrickienės ir direktoriaus pavaduotojos ugdymui Paulinos Skrickienės. Programos dalyvius sužavėjo jaukios ir estetiškai sukurtos įstaigos mokymosi aplinkos, nuoširdi bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra, įspūdinga dalyvavimo…
Patirties sklaidos renginys
2024-11-08
Lapkričio 7 dieną Naujamiesčio lopšelyje-darželyje „Bitutė“ įvyko Panevėžio r. švietimo centro vykdomos programos „Šiuolaikinė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo praktika ir didaktika“ modulis „Sensoriniai skaitymai ikimokykliniame amžiuje“. Jo metu programos dalyviai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojos iš visų rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų, darželių-mokyklų ir gimnazijų skyrių, susipažino su ugdymo proceso organizavimu lopšelyje-darželyje, lauko ir vidaus edukacinėmis erdvėmis, vykdomais projektais. Toliau renginys vyko Naujamiesčio kultūros centre-dailės galerijoje. Darželio direktorė Ramutė Skrickienė supažindino su sensorinių skaitinių vedimo metodika.…
Projektas „Mokausi plaukti – 9“
2024-11-07
Skendimai – didžiulė, tačiau išvengiama problema, kasmet nusinešanti daugiau kaip 400 tūkst. žmonių gyvybių visame pasaulyje. Skendimai yra viena iš pagrindinių vaikų iki 5 metų amžiaus mirties priežasčių ir antroji pagal dažnumą vaikų iki 14 metų amžiaus netyčinių traumų nulemtos mirties priežasčių pasaulyje. Tik labai nedidelė dalis lietuvių lanko profesionalias plaukimo pamokas – dauguma jų plaukti išmoksta patys ar su tėvų pagalba. Nors plaukimo specialistai sako, kad savarankiškas mokymasis yra sveikintinas, stebėdami skendimų problemos mastą šalyje matome poreikį moksleiviams įgyti plaukimo įgūdžių pradžiamokslį iš mokymo patirtį turinčių profesionalų. Plaukimas, kaip fizinė veikla…
Erasmus+ Įtalijoje
2024-11-05
Panevėžio r. Dembavos lopšelio-darželio „Smalsutis“ pedagogai, įgyvendindami „Erasmus+“ projektą „Įtraukiojo ugdymo organizavimo ir vykdymo stiprinimas ikimokykliniame ugdyme“, spalio mėnesį stažavosi Italijoje. Projekto tikslas – stiprinti įtraukiojo ugdymo principų įgyvendinimą mokykloje, gilinti žinias apie skirtingų poreikių vaikų bendravimo būdus ir galimybes. Spalio 14–19 d. mokytoja metodininkė Živilė Taločkienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jūratė Baltrušaitienė dalyvavo „Erasmus+“ kursuose Creating an inclusive learning environment to support all students Florencijoje. Šis kursas pritaikytas mokytojams, dirbantiems su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais bendrojo…
Projektas „Atvirumo sala“
2024-10-18
Kas yra emocinis intelektas? Emocinis intelektas, tai sugebėjimas suprasti, valdyti ir naudoti emocijas efektyviai savo gyvenime. Tai apima gebėjimą atpažinti, interpretuoti ir reaguoti tiek į savo, tiek į kitų žmonių emocijas. Svarbiausios emocinio intelekto savybės, tai savo emocijų supratimas, valdymas, empatija ir gebėjimas suprasti kitų žmonių emocijas, taip pat emocijų panaudojimas kaip šaltinis motyvacijai, kūrybiškumui ir efektyviam problemų sprendimui. Emocinio intelekto tobulinimas padeda žmonėms lengviau tvarkytis su stresu, kurti stiprius tarpusavio santykius, būti sėkmingais profesiniame kelyje ir gerinti bendrą gyvenimo kokybę. Tai svarbi savybė, kurią galima tobulinti per…
VDU STEAM didaktikos centro atidarymas
2024-10-14
Panevėžio rajono švietimo centras siekia mokytojus supažindinti su įvairiomis švietimo inovacijomis, naujomis metodikomis ir šiuolaikine didaktika. Šiandien Panevėžio rajono būsimųjų pedagogų klubo (BPK) nariai, Naujamiesčio lopšelio-darželio „Bitutė“, Paliūniškio pagrindinės mokyklos, Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos ir Velžio gimnazijos atstovai kartu su Švietimo centro komanda dalyvavo VDU STEAM didaktikos centro atidaryme. Renginio dalyvius pasveikino VDU rektorius prof. Juozas Augutis, nuotolinę paskaitą skaitė lietuvių kilmės Kalifornijos politechnikos valstybinio universiteto prof. dr. Edmondas Salklis, kuris akcentavo, jog svarbiausia yra tai, kad mokyklas baigę jaunuoliai…
Kūrybiškumas įtraukčiai klasėje
2024-10-08
Šiandieninė mokykla tai vieta, kurioje ugdomas kūrybiškumas, stiprinamos vertybės bei puoselėjami įvairūs mokinių gebėjimai. Ne veltui, dabartinėje ugdymo sistemoje akcentuojamas poreikis individualizavimui, mokinio stiprybių ugdymui. Suvokiame, jog kiekvienas vaikas yra unikalus, turintis skirtingas fizines, emocines, socialines bei kognityvines savybes. Individualus mokymosi tempas, interesai, gabumai bei įvairūs specialiojo ugdymosi metodai, skatina mokytojus kurti lanksčias ir įvairiapusiškas mokymo strategijas, kurios leistų mokiniams pasiekti mokymosi sėkmę. Svarbu, kad suteiktos žinios ir ugdomi įgūdžiai tęstųsi ir kasdieniniame gyvenime bei padėtų vaikams prisitaikyti prie nuolat…
11 gimnazistų komandų varžėsi Panevėžio kolegijos konkurse
2024-10-04
Panevėžio kolegijoje vyko Panevėžio miesto ir rajono gimnazijų konkursas „Moksleivi, nebūk lauras – būk bakalauras“, kuris jau antrą kartą subūrė 11-12 klasių mokinius draugiškai pasivaržyti. Šio konkurso tikslas – supažindinti mokinius su aukštuoju mokslu ir karjeros galimybėmis Panevėžio regione. Konkurso uždaviniai apima: skatinti mokinių domėjimąsi aukštuoju mokslu, supažindinti su skirtingomis mokslo sritimis, ugdyti komandinio darbo įgūdžius bei skatinti bendravimą ir bendradarbiavimą tarp skirtingų mokslo įstaigų. Komandos demonstravo kūrybiškumą, gebėjimą įsiklausyti ir tartis, pasitikrindamos žinias Biomedicinos, Socialinių ir Technologijos mokslų fakultetų parengtose užduotyse…
Paskutinis atnaujinimas: 2021-03-19 11:09