1

„STEAM via Robotics“

Gegužės 22–25 dienomis Velžio gimnazijos direktorius Rimtas Baltušis, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Edita Davidonytė ir IT mokytojai Audronė Grinkuvienė ir Viktoras Samoilovas dalyvavo tarptautiniame „Erasmus+“ mokyklų mainų strateginių partnerysčių projekto „STEAM via Robotics“ susitikime Manavgat, Turkijoje. Šio projekto veiklų tikslas — mokytis, kaip robotiką panaudoti patyčių prevencijai, kaip pradinių klasių mergaites įtraukti į STEAM dalykų mokymąsi.
Pirmąją dieną atvykus į mokyklą visus projekto dalyvius pasitiko mažieji Evrenseki Ahmet Köseoğlu mokyklos šokėjai. Turkiški nacionaliniai šokiai nepaliko nei vieno iš mūsų abejingo. Direktorius supažindino su mokykla, apžiūrėjome klases, sporto salę, valgyklą, direktoriaus kabinetą, mokytojų kambarį, poilsiui ir žaidimams skirtą kambarį, pabendravome su mokytojais ir mokiniais. Labai nustebome, kai sužinojome, kad Turkijos vyriausybė lėšas skiria tik mokytojų atlyginimams, o visa kita mokykloje įsigyjama ir kuriama iš rėmėjų bei tėvelių lėšų. Buvome sužavėti mokinukų smalsumu, drąsa, noru bendrauti.
Visos savaitės veiklos vyko labai intensyviai. Projekte dalyvauja daug pradinių klasių mokytojų iš Anglijos, Ispanijos ir kito Turkijos regiono, pagrindinis tikslas buvo išmokti robotikos veiklas pritaikyti pradinukams. Aiškinomės, kaip užrašomas algoritmas. Grupelėse mokėmės suprasti ir išanalizuoti probleminius uždavinius, pateikti jų algoritmą. Po teorinės mokymų dalies mokėmės programuoti su Scratch programa. Mokėmės, kaip pasitelkus savo beribę fantaziją, galima sukurti pačių įvairiausių projektų integruojant matematikos, pasaulio pažinimo, dailės pamokas. Bet kaip tai perteikti mokiniams? Kaip vesti robotikos pamokas? Dėstytojas pateikė pamokos plano pavyzdį. Jį visi kartu detaliai išanalizavome, aptarėme kiekvieną jo dalį ir išbandėme praktiškai naudodami WeDo 2.0 robotikos konstruktorių. Sukūrėme robotą meteoritams aptikti. Savo sukurtų ir suprogramuotų robotų veikimą parodėme mokiniams, kurie visą pertrauką apspitę robotus tyrinėjo jų veikimą.
Visą savaitę dirbdami grupelėse įgijome įgūdžių apie ugdomąją robotiką, kaip robotiką integruoti pamokose, įsisavinome metodus, orientuotus į praktiką ir skatinančius spręsti prasmingas realaus pasaulio užduotis, gebėti kurti patrauklias pamokas naudojant apčiuopiamus prietaisus.
Po kiekvienos dienos mokymų turėjome galimybę susipažinti su apylinkėmis, be galo įspūdinga gamta, turkiškomis tradicijomis. Aplankėme du amfiteatrus, Tazi kanjoną, krašto muziejų, paragavome nacionalinių valgių, pasigrožėjome nuostabia jūra, kalnais, kriokliais. Pasitikome vasarą.
Kursai ne tik suteikė žinių, bet leido pažinti Turkijos kultūrą, pagilinti anglų kalbos įgūdžius, užmegzti draugiškus ryšius su kitų šalių partneriais.


Velžio gimnazijos mokytoja Audronė Grinkuvienė