1

Projektinė veikla – puiki galimybė tobulėti

Upytės Antano Belazaro pagrindinė mokykla dalyvauja Vaikų socializacijos programoje, kurią finansuoja Panevėžio rajono savivaldybė. Mokykla vykdo šios programos projektą „Pažink save“ ir siekia mokantis visuomenėje priimtų dėsnių patenkinti mokinių bendravimo ir saviraiškos poreikius, plėtoti kūrybinę, sportinę, gamtosauginę veiklą, skatinti gimtojo krašto pažinimą.

Birželio pabaigoje 1–4 klasių mokiniai dalyvavo knygų skaitymo savaitėje, kurios metu ne tik skaitė vaikų literatūrą, bet ir piešė, vaidino ištraukas iš kūrinių, dalinosi nuomone apie perskaitytą tekstą. Skaitydami vaikai stengėsi atrasti pagrindinę kūrinio mintį, apibūdinti veikėjus, sukurti kūrinio pabaigai alternatyvas. Knygų skaitymo savaitės metu buvo skiepijama meilė knygoms, kurių skaitymas moko mąstyti, analizuoti ir priimti sprendimus, formuoja pasaulėžiūrą.

Birželio 21–23 dienomis grupė 5–10 klasių mokinių dalyvavo vaikų vasaros poilsio stovykloje. Pirmąją stovyklos dieną mokiniai žaidė boulingą. Šis žaidimas vaikus išmokė džiaugtis ne tik asmeniniais pasiekimais, bet ir komandos pergalėmis, suteikė daug gerų emocijų. Sugrįžusių stovyklautojų mokykloje laukė savanorė, socialinė pedagogė ir LSMU dailės terapijos magistrantė Laima Nazarova, kuri įtraukė į bendruomeniškumą skatinančias veiklas, taikydama dailės terapijos metodus. Pavakarieniavę stovyklautojai žingsniavo į Upytės piliakalnį, Čičinsko kalnu vadinamą. Istorijos mokytoja Dalia Greviškienė priminė Čičinsko kalno atsiradimo legendą, vis klausė vaikų sunkokai įsimenamo Uostrauto upelio, juosiančio kalną, pavadinimo, priminė kitus svarbius Lietuvos istorijos faktus. Nuotaikinga diskoteka baigėsi pirmoji stovyklos diena.

Antrąją dieną buvo numatytas baidarių žygis. Plaukimą pradėję Berčiūnuose stovyklautojai gerą pusdienį mosavo irklais patvinusiu Nevėžiu iki Vadaktėlių kabančio tilto. Plaukimas baidarėmis – aktyvi ir komandinio darbo reikalaujanti pramoga ir puiki komandos formavimo priemonė. Baidarių žygio dalyviai įveikė pasitaikiusias kliūtis, džiaugėsi sraunia upe, kuri kitomis vasaromis būna žymiai ramesnė ir klausėsi beveik visą kelią lydėjusiu gegutės kukavimu. Nuo Vadaktėlių stovyklautojai pėsčiomis pasiekė Ustronės vienkiemyje įsikūrusį Juozo-Tumo Vaižganto ir knygnešystės muziejų ir prisėdo medžių paunksmėje – ten laukė mokytoja Laima Kiškienė, kuri padalino po molio gabalėlį ir paprašė sukurti kiaurai ornamentuotą indelį-žvakidę. Vaikus užvaldė kūrybinis procesas ir po valandėlės ant stalo rikiavosi delnų sušildyti molinukai. Kiek pailsėję mokiniai skirstėsi į komandas ir prasidėjo badmintojo, tinklinio, žiedasvydžio varžybos, kurias organizavo fizinio lavinimo mokytoja Kristina Čiplienė. Sportinės varžybos dovanojo daug sportinio azarto, judesio ir gerų emocijų, o nugalėtojai buvo apdovanoti medaliais.

Muziejininkas Audrius Daukša, kaip visada, turėjo ką papasakoti Juozo-Tumo Vaižganto ir knygnešystės muziejaus lankytojams apie lietuvybės puoselėjimą, rašto išsaugojimą ir knygnešių pasiaukojimą. Apžiūrėję muziejaus ekspoziciją, pasisupę supynėmis, pabraidžioję upelyje stovyklautojai Ustronėje palydėjo besileidžiančią saulę ir atsisveikino su unikalia mūsų krašto vieta.

Trečioji diena – pėsčiųjų žygis iki Kalnelio kaimo daugiakamienės pušies Krekenavos regioniniame parke. Nesunkiai įveikę kelių kilometrų atstumą, stovyklautojai apsirengė maskuojančius drabužius ir pasiruošė dažasvydžiui. Pasiskirstę į komandas, žaidimo dalyviai pasklido po mišką – užvirė mūšiai. Dažasvydis žaidimo dalyvius privertė apgalvoti savo veiksmus, daug judėti ir greitai reaguoti, juk taip norėjosi laimėti! Stovykla baigėsi pietumis ir projekto veiklų aptarimu.

Vaikų socializacijos projektas „Pažink save” padėjo vaikams geriau pažinti save ir kitus, stiprino gebėjimą prisitaikyti gyventi visuomenėje, ugdė bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Smagi stovykla baigėsi, o vasara dar tik įsibėgėja.


Direktorė Jurgita Zalatorienė