Informacija apie kapines ir kapavietes

Informacija apie kapines ir kapavietes

Mūsų rasta neprižiūrima (daugiau kaip 10 metų) kapavietė yra Smilgių miestelio kapinėse, I kvartale (kapo numeracija tuo metu nebuvo atliekama, nes kapinės pradėjo veikti 1881 m.). Ant kapavietės paminklinio akmens matosi užrašas „Plikūnų šeima 1913 m.“.

Paskelbta 2020 m. rugpjūčio 12 d


Savivaldybės informacija


Renginių kalendorius

Renginių kalendorius

Čia sužinosite apie Panevėžio rajone vykstančius renginius.


Spausdinimas (pavadinimas, laikas, vieta, autorius, turinys) –

Spausdinimas (pavadinimas, laikas, vieta, autorius) –


Atsiliepimai

Žinutė

    Atsiliepimai

    Ieškojau svetainėje bei turizmo ir informacijos centro svetainėje bent kokios užuominos apie rajone esančius patvirtintus herbus. Gaila, bet netgi rajono herbo istorijos nepavyko rasti. Kas tai per simboliai, oficialioje svetainėje nepavyko rasti ir paieškos pagalba. Apžvelgęs seniūnijų aprašymuose esančius herbus pastebėjau ir netikslumų juos vaizduojant ne ten kur jų vieta. O apie Šilagalio herbo patvirtinimą jokios naujienos ar menko aprašymo… Aišku, dar nedaug laiko teprabėgo, bet… Be to, net prezidentės dekretu patvirtintas Šilagalio herbas neaišku ar turėtų būti priskirtas gyvenvietei “Šilagalis” ar “Šilagalys”.

    Ieškojau svetainėje bei turizmo ir informacijos centro svetainėje bent kokios užuominos apie rajone esančius patvirtintus herbus. Gaila, bet netgi rajono herbo istorijos nepavyko rasti. Kas tai per simboliai, oficialioje svetainėje nepavyko rasti ir paieškos pagalba. Apžvelgęs seniūnijų aprašymuose esančius herbus pastebėjau ir netikslumų juos vaizduojant ne ten kur jų vieta. O apie Šilagalio herbo patvirtinimą jokios naujienos ar menko aprašymo… Aišku, dar nedaug laiko teprabėgo, bet… Be to, net prezidentės dekretu patvirtintas Šilagalio herbas neaišku ar turėtų būti priskirtas gyvenvietei “Šilagalis” ar “Šilagalys”.


    Dažniausiai užduodami klausimai

    Dažniausiai užduodami klausimai

    Ar mokami vaiko pinigai jam suėjus 18 metų bet dar mokantis mokykloje?

    Vadovaujantis Išmokų vaikams įstatymo 6 str., kiekvienam vaikui nuo gimimo dienos iki 18 metų arba vyresniam kaip 18 metų asmeniui, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant asmenis, kurių mokymą pagal bendrojo ugdymo programą ir pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa vykdo profesinio mokymo teikėjai, skiriama ir mokama 1,75 bazinės socialinės išmokos dydžio išmoka per mėnesį (80,50 Eur).

    Reikia pateikti  socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytos formos prašymą skirti išmoką vaikui savo deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijoje arba per spis.lt sistemą.


    Norėtume sužinoti, ar planuojamas kelio remontas nuo pagrindinio kelio ties Lukoil degaline ir parduotuve „Pas Katiną“ link Tičkūnų km? Ar lauksim, kol bus neįmanoma bus pravažiuoti?

    Į šių metų Panevėžio rajono savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšomis finansuojamų savivaldybės ar viešųjų įstaigų, kurių dalininkė yra savivaldybė, savivaldybės įmonių valdomų vietinės reikšmės kelių objektų sąrašą įrašytas objektas „(PAN-82) Panevėžio sen. Tičkūnų k. Draugystės g.  pėsčiųjų tako (šaligatvio) statyba“. Įrengus apie 340 m ilgio taką, bus atliktas tokio pat ilgio Draugystės g. ruožo asfalto dangos paprastasis remontas. Šiuo metu yra užbaigtas planuojamų darbų projektas, atlikta jo ekspertizė. Birželio mėn. įvykdžius viešojo pirkimo procedūras, tikimasi sudaryti rangos sutartį, o didžiąją dalį darbų atlikti iki metų galo.


    Norėjau pasiteirauti, ar yra planuojama įvesti kanalizaciją ir vandentiekį į Vadoklių miestelį, Draugystės gatvę?

    Šiuo metu yra nagrinėjama galimybė gauti 2021-2027 m. finansinio laikotarpio Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą vandentiekio ir nuotekų šalinimo tinklų įrengimui įvairiose Panevėžio rajono gyvenvietėse, taip pat ir Vadoklių miestelyje.


    Kada bus pabaigti geriamojo vandens ir nuotekų tvarkymo sistemų statybos darbai Paįstrio ir Gegužinės k.? Pagal patikslintus terminus turėjo būti jau 2022-03-31 baigta, o jau birželis.

    Užbaigti darbus numatytu laiku sutrukdė bankrutavusio rangovo įrengtuose nuotekų tinkluose aptiktų defektų taisymas. Tikimės, kad visi geriamojo vandens ir nuotekų tvarkymo sistemų statybos darbai Paįstrio ir Gegužinės kaimuose bus užbaigti šių metų liepos mėn.


    Norėjau pasiteirauti ar planuojamas žvyrkelio KIRKŪNAI-STANIŪNAI asfaltavimas? Jeigu planuojamas, iki kada galima tikėtis?

    Kirkūnų ir Staniūnų kaimus jungiantį kelią artimiausiu metu asfaltuoti nenumatome. Panevėžio rajono savivaldybei priklauso tik dalis šio kelio. Beveik 1,2 km ilgio žvyrkelio ruožas yra Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje. Asfaltavimo darbus visame kelyje būtų tikslinga atlikti vienu metu, o tam reikalingas abiejų savivaldybių susitarimas dėl bendradarbiavimo.


    Ar yra planuose asfaltuoti mindaugo gatvę ir dalį ventos gatvės, kuri jungiasi su mindaugo gatve Molainių kaime?

    Šių metų kovo 31 d. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-79 patvirtintoje Panevėžio rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) statybos, rekonstravimo, remonto darbų 2022–2024 m. objektų prioritetinėje eilėje Molainių k. Mindaugo ir Ventos g. nėra įrašytos.


    Užduokite savo klausimą



      Atvejo vadybininkų sąrašas

      Atvejo vadybininkų sąrašas

      1.Rasa MeškauskienėPanevėžys, Vasario 16-osios g. 27, 411 kab.
      Tel. 8 610 82 608
      El. p. [email protected]

       

       

       

      Pirmadienis–ketvirtadienis
      8.00–17.00

      Penktadienis
      8.00–15.45

      Pietų pertrauka
      12.00–12.45

       

       

       

      2.Aurelija SkudienėPanevėžys, Vasario 16-osios g. 27, 411 kab.
      Tel. 8 619 89 030
      El. p. [email protected]
      3.Jurgita LiepinienėPanevėžys, Vasario 16-osios g. 27, 411 kab.
      Tel. 8 610 88 402
      El. p. [email protected]
      4.Živilė JanuškevičienėPanevėžys, Vasario 16-osios g. 27, 411 kab.
      Tel. 8 682 88 050
      El. p.  [email protected]
      5.Jūratė KuzminienėPanevėžio r., Miežiškių mstl., Taikos g. 1
      Tel. 8 616 74 768
      El. p.  [email protected]
      6.Raimonda ČerniauskaitėPanevėžio r., Krekenavos mstl., Birutės a. 6
      Tel. 8 686 37 266
      El. p. [email protected]
      7.Ingrida MikštienėPanevėžio r., Krekenavos mst., Birutės a. 6
      Tel. 8 616 05 345
      El. p. [email protected]
      8.Jovita VentienėPanevėžio r., Karsakiškio k., Lėvens g. 16
      Tel. 8 646 21 455
      El. p. [email protected]


      33 Panevėžio r. rinkimų apygarda

      33 Panevėžio r. rinkimų apygarda

      2019 m. kovo 3 d. savivaldybių tarybų rinkimai
      33  Panevėžio rajono apygarda, adresas: Vasario 16-osios g. 27, Panevėžys, tel.: 8 620 20717, faks.: , el.paštas: [email protected]
      Eilės
       Nr.
       Vardas Pavardė Pareigos Kas pasiūlė Telefono Nr.
      1LoritaMykolaitienėPirmininkasAdministracijos direktorius8 620 20717
      2ZitaGinčauskienėPavaduotojasPartija Tvarka ir teisingumas8 687 02591
      3SalvinijaMotiejauskienėSekretoriusLietuvos socialdemokratų partija861480267
      4SkirmantėPetrauskienėNarysLietuvos Respublikos liberalų sąjūdis869931751 +3706993175 1
      5ŽydraGrubinskaitėNarysLietuvos socialdemokratų darbo partija8 611 48633
      6AušraVyšniauskienėNarysTeisingumo ministras8 670 97430
      7ValdasRamanauskasNarysLietuvos teisininkų draugija8 610 49728
      8InaKulikauskienėNarysLietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga867823793
      9JonasPovilionisNarysTėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys demokratai861820057
      10Regina ZitaViškelienėNarysDarbo partija869849511


      Komunalinis ūkis

      Komunalinis ūkis

      UAB „Lenauda“ šilumos kaina

       UAB „Lenauda“
      be PVMgyventojams su PVM 9 proc.kitiems vartotojams su PVM 21 proc.
      2021-10-018,2699,99
      2021-11-019,2610,0911,2
      2021-12-0111,7912,8514,27
      2022-01-0114,7916,1217,9
      2022-02-0113,7414,9816,63
      2022-03-0117,5019,0821,18


      VšĮ Velžio komunalinio ūkio kainas rasite www.velziokomunalinis.ltwww.regula.lt

       AB „Panevėžio energija“   www.pe.lt; www.regula.lt

      Pasikeitė vidutinis suvartojamo vandens kiekis

      UAB „Aukštaitijos vandenys“ vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015-09-10 nutarimu Nr. 989 patvirtintu (TAR, 2015-09-21, Nr. 2015-14023, 2019-04-17, Nr. 2019-06870)  Atsiskaitymo už patiektą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašo 4 punktu, paskaičiavo ir nustatė vidutinį suvartojamo geriamojo vandens kiekį (normą) vartotojams ir abonentams, kuriems dėl techninių ar kitų priežasčių nėra galimybės įrengti geriamojo vandens apskaitos prietaisų:

      •  gyventojams vidutinis suvartojamo geriamojo vandens kiekis (norma) – 1,91 m³ vienam gyventojui per mėnesį.
      • įmonėms vidutinis suvartojamo geriamojo vandens kiekis (norma) – 3,82 m³ per mėnesį.

          Nustatytas vidutinis suvartojamo geriamojo vandens kiekis (norma) bendrovės veiklos teritorijoje taikomas nuo 2020 m. vasario 1 d.


      UAB „Aukštaitijos vandenys“ informacija


      Taikinamasis tarpininkavimas

      Taikinamasis tarpininkavimas

      Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatyme nustatyta, kad valstybės užtikrinamas neteisminis taikinamasis tarpininkavimas (toliau  taikinamasis tarpininkavimas) – pagal Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymą atliekama ginčų sprendimo procedūra, kurios metu vienas ar keli taikinimo tarpininkai padeda ginčo šalims taikiai spręsti ginčą.

      Taikinamasis tarpininkavimas organizuojamas ir taikinamojo tarpininkavimo administravimo paslaugos teikiamos Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinių ginčų taikinamojo tarpininkavimo įstatymo, kitų teisės aktų, reglamentuojančių ginčų sprendimą taikinamojo tarpininkavimo būdu atskirų kategorijų ginčuose, ir teisingumo ministro nustatyta tvarka.

      Antrinę teisinę pagalbą teikiantis advokatas, įvertinęs konkrečias ginčo, kurį sprendžiant jis teikia antrinę teisinę pagalbą, aplinkybes, gali inicijuoti ginčo sprendimą taikinamojo tarpininkavimo būdu ir pasiūlyti Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybai (toliau – tarnyba) priimti sprendimą dėl taikinamojo tarpininkavimo vykdymo. Advokatas, siūlydamas tarnybai priimti sprendimą dėl taikinamojo tarpininkavimo vykdymo, turi pateikti tarnybai abiejų ginčo šalių sutikimus spręsti ginčą taikinamojo tarpininkavimo būdu. Taikinamasis tarpininkavimas pagal Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymą tame pačiame ginče gali būti inicijuotas tik vieną kartą.

      Tarnyba, gavusi antrinę teisinę pagalbą teikiančio advokato siūlymą dėl ginčo sprendimo taikinamojo tarpininkavimo būdu ir pareiškėjo bei kitos ginčo šalies sutikimus spręsti ginčą taikinamojo tarpininkavimo būdu, sprendimą dėl taikinamojo tarpininkavimo vykdymo priima ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Priėmus sprendimą dėl taikinamojo tarpininkavimo vykdymo, antrinė teisinė pagalba taikinamojo tarpininkavimo vykdymo metu neteikiama sprendžiant ginčo dalį, dėl kurios inicijuotas taikinamasis tarpininkavimas. Taikinimo tarpininko parinkimas, taikinamojo tarpininkavimo trukmė, vykdymo tvarka nustatoma teisingumo ministro tvirtinamose Taikinamojo tarpininkavimo taisyklėse.

      Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo taikinamojo tarpininkavimo pabaigos dienos praneša antrinę teisinę pagalbą teikiančiam advokatui, kad pareiškėjui tęsiamas antrinės teisinės pagalbos teikimas, kai:

      1) taikinamasis tarpininkavimas pasibaigia be taikos sutarties ir nėra Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje nurodytų aplinkybių;

      2) taikinamasis tarpininkavimas pasibaigia taikos sutartimi ir pareiškėjui reikalinga antrinė teisinė pagalba veiksmams, susijusiesiems su taikos sutarties pateikimu tvirtinti teismui, atlikti.


      Asmenų aptarnavimo tvarka

      Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Panevėžio rajono savivaldybės administracijoje taisyklės

      PATVIRTINTA
      Panevėžio rajono savivaldybės
      administracijos direktoriaus
      2016 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. A-22

      I. BENDROSIOS NUOSTATOS

      1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Panevėžio rajono savivaldybės administracijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja asmenų prašymų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Panevėžio rajono savivaldybės administracijoje, jos struktūriniuose padaliniuose – skyriuose ir struktūriniuose teritoriniuose padaliniuose – seniūnijose  (toliau – Administracija) tvarką.

      2. Šių Taisyklių nustatyta tvarka taip pat nagrinėjami asmenų kreipimaisi į Savivaldybės merą ar į Savivaldybės administracijos direktorių, kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Administracijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojų), piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, kitokie asmenų kreipimaisi į Administraciją. Pagal šių Taisyklių nuostatas taip pat priimami asmenų skundai ir pranešimai dėl pažeistų jų teisių ar teisėtų interesų, išsiunčiami administracinės procedūros sprendimai.

      3. Nagrinėjant asmenų prašymus, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tie klausimai nereglamentuoti Lietuvos Respublikos įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose kituose teisės aktuose.

      4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

      4.1. Asmens prašymo nagrinėjimas – institucijos veikla, apimanti asmens prašymo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą ir atsakymo asmeniui parengimą.

      4.2. Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu ar raštu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikiama administracinė paslauga, įteikiama prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstoma Administracijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

      4.3. Oficialus Administracijos elektroninio pašto adresas – Administracijos interneto svetainės tinklalapyje nurodytas elektroninio pašto adresas, priimamojo asmenų aptarnavimo specialistų ar kitas specialiai asmenims aptarnauti skirtas adresas elektroninių ryšių tinkle ([email protected]).

      4.4. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos pašto įstatyme, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

      II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

      5. Nagrinėjantis asmens prašymą darbuotojas pats nusišalina nuo šio prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Savivaldybės administracijos direktoriui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats arba jį į pareigas paskyrusios institucijos vadovas – Savivaldybės meras.

      6. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio darbuotojo. Darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus nagrinėti turi būti pavedama kitiems darbuotojams.

      7. Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Administracijos kompetenciją. Jeigu Administracija, kuriai pateiktas prašymas, neįgaliota spręsti jame išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Administracijoje išsiunčia prašymą Lietuvos Respublikos kompetentingai institucijai, kartu praneša apie tai asmeniui, paaiškina jo prašymo persiuntimo priežastis.

      8. Asmenų prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą, išskyrus atvejus, kai institucija, kuriai persiunčiamas asmens prašymas, pagal kompetenciją yra įgaliota tvarkyti to asmens ypatingus duomenis. Administracija per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo kreipiasi į asmenį prašydama per nustatytą terminą pateikti rašytinį sutikimą. Jeigu per šį terminą rašytinis sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Jeigu dalis prašyme keliamų klausimų susiję su prašymą gavusios Administracijos kompetencija, negavus asmens rašytinio sutikimo dėl prašymo persiuntimo, prašymas nagrinėjimas ta dalimi, kiek tai susiję su Administracijos kompetencija.

      9. Asmens prašymo, adresuoto tik Administracijai, kai prašyme nurodyti klausimai priskiriami kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir į jį atsako prašymą gavusi Administracija. Tokiu atveju Administracija nedelsiant persiunčia prašymo kopiją kitoms institucijoms, su kurių kompetencija susijęs klausimo nagrinėjimas. Kitos institucijos, su kurių kompetencija susijęs prašymo nagrinėjimas, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo Administracijoje pagal kompetenciją atsako prašymą persiuntusiai Administracijai.

      10. Asmens prašymo, adresuoto kelioms Lietuvos Respublikos institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja, apibendrina gautus kitų institucijų atsakymus ir į jį atsako prašyme nurodytas pirmasis adresatas. Kitos institucijos privalo be atskiro pirmojo adresato prašymo pateikti pasiūlymus dėl prašymo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo institucijoje.

      11. Prašymas, su kuriuo tas pats asmuo per vienus metus kreipiasi į Administraciją tuo pačiu klausimu, kurį Administracija jau išnagrinėjo ir pateikė atsakymą, arba jeigu paaiškėja, kad tuo pačiu klausimu sprendimą yra priėmęs teismas, pakartotinai nenagrinėjamas, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, Administracija per
      5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo užregistravimo Administracijoje praneša asmeniui nenagrinėjimo priežastis.

      12. Jeigu asmens prašymo ir (ar) prie jo pridedamų dokumentų turinyje yra nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio teisės pažeidimo požymių, Administracija per 5 darbo dienas nuo šio prašymo užregistravimo persiunčia tokio prašymo kopiją ir prie jo pridedamų dokumentų kopijas institucijoms, kompetentingoms tirti šiuos teisės pažeidimus (toliau – kompetentinga institucija). Administracija tokį prašymą nagrinėja pagal kompetenciją, laikydamasi Taisyklių 28 punkte nustatyto termino. Tais atvejais, kai tolesniam prašymo nagrinėjimui būtinas kompetentingos institucijos atsakymas, prašymo nagrinėjimas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu gali būti sustabdytas iki atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą ar administracinio teisės pažeidimo bylos teiseną arba iki bus baigta baudžiamoji byla ar administracinio teisės pažeidimo bylos teisena. Apie tokio prašymo nagrinėjimo sustabdymą Administracija nedelsdama raštu praneša asmeniui.

      III. ASMENŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

      13. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (elektroniniais ryšiais ar tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Administraciją) ir raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Administraciją, atsiuntus prašymą paštu arba elektroniniais ryšiais).

      14. Asmenų prašymai, pateikti žodžiu, į kuriuos galima atsakyti nedelsiant, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, Administracijoje neregistruojami. Į tokius prašymus turi būti atsakoma nedelsiant. Jeigu į žodžiu pateiktą asmens prašymą negalima atsakyti nedelsiant, asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

      15. Jeigu prašymą žodžiu teikiančio asmens elgesys yra neadekvatus arba turi akivaizdžių nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinių teisės pažeidimų požymių, arba asmens prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais, arba bendraujant su asmeniu nepavyksta išsiaiškinti prašymo turinio, darbuotojas turi teisę tokio asmens neaptarnauti ir privalo nedelsdamas pranešti apie šio asmens elgesį tiesioginiam vadovui. Šio vadovo sprendimu apie asmenų elgesį, turintį nusikaltimo, baudžiamojo nusižengimo ar administracinio teisės pažeidimo požymių, gali būti pranešama kompetentingoms institucijoms.

      16. Asmens pageidavimu asmens priėmimas institucijoje ir tiesioginis prašymo išdėstymas gali būti derinamas iš anksto žodžiu ir raštu Taisyklių 13 punkte nurodytais būdais. Administracija organizuoja savo darbą taip, kad asmenys, norintys ir privalantys teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymus asmeniškai, tai galėtų daryti visą Administracijos darbo dienos laiką. Asmenų priėmimo Administracijoje darbo laikas: pirmadieniais–ketvirtadieniais – 8.00–17.00 val., penktadieniais – 8.00–15.45 val., pietų pertrauka 12.00–12.45 val. Administracija nustato dvi papildomas asmenų prašymų priėmimo valandas per savaitę pasibaigus darbo laikui – trečiadieniais ir ketvirtadieniais nuo 17 val. iki 18 val. Administracijos priimamajame (207 kab.).

      17. Asmenų prašymai žodžiu gali būti pateikiami prašymą teikiančiajam ir jį aptarnaujančiam darbuotojui suprantama kalba. Jeigu asmuo nemoka valstybinės kalbos, o Administracijoje nėra darbuotojo, suprantančio kalbą, kuria asmuo kreipiasi, arba kai dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo asmuo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Administraciją turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia asmuo, kuris kreipiasi į Administraciją, savo iniciatyva.

      18. Asmenų prašymai raštu turi būti:

      18.1. parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą, išskyrus Taisyklių 20 punkte nurodytą atvejį;

      18.2. parašyti įskaitomai.

      19. Asmenų prašymuose raštu turi būti nurodytas asmens vardas ir pavardė arba pavadinimas ir adresas arba kiti kontaktiniai duomenys, pagal kuriuos asmuo pageidauja gauti atsakymą.

      20. Nevalstybine kalba raštu pateikti asmenų prašymai Administracijoje gali būti priimami, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais į Administraciją raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija.

      21. Atstovaujamo asmens vardu į Administraciją kreipdamasis asmens atstovas savo prašyme turi nurodyti savo vardą ir pavardę, adresą arba kitus kontaktinius duomenis, pagal kuriuos pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.

      22. Kai prašymą Administracijai pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

      23. Asmenų prašymai raštu, atsiųsti Administracijai elektroniniais ryšiais, turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, išskyrus atvejus, kai, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Administracijos interesų, į asmenų prašymus galima atsakyti nedelsiant.

      24. Asmuo, prašymą teikiantis institucijai elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti oficialiu Administracijos elektroninio pašto adresu ([email protected]).

      25. Darbuotojas, jam Administracijos suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą, turi nedelsdamas persiųsti jį oficialiu Administracijos elektroninio pašto adresu ([email protected]), išskyrus tuos atvejus, kai pagal kompetenciją Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimu gali atsakyti Administracijos skyriaus vedėjas.

      IV. ASMENŲ PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

      26. Asmenų prašymai, pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu ar elektroniniais ryšiais, turi būti užregistruojami Dokumentų valdymo sistemos (DVS) atitinkamame registre.

      27. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu įteikiama, o jeigu prašymas gautas paštu arba elektroniniais ryšiais, asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Administracijoje asmens nurodytu adresu arba elektroninio pašto adresu išsiunčiama Prašymo, skundo ar kito kreipimosi priėmimo faktą patvirtinančio dokumento forma, patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

      28. Asmenų prašymai, išskyrus asmenų prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar institucijos interesų, galima atsakyti tuoj pat, turi būti išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo prašymo užregistravimo Administracijoje.

      29. Jeigu asmens prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų užregistravimo Administracijoje, Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų. Pratęsus Taisyklių 28 punkte nustatytą terminą, Administracija nedelsdama išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

      30. Jeigu asmens prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti prašymą atsiuntęs asmuo, ir Administracija tokių duomenų pati gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo ji kreipiasi į asmenį raštu, prašydama pateikti papildomą informaciją, ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta papildoma informacija. Kai per Administracijos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas nenagrinėjamas, dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Administracija pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

      31. Jeigu asmens prašymas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko būtinos papildomos informacijos, reikalingos prašymui išnagrinėti, asmeniui dar kartą pateikus prašymą su būtina papildoma informacija, toks prašymas nelaikomas teikiamu pakartotinai.

      32. Jeigu Administracija, užregistravusi asmens prašymą, nustato, kad prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba prašymo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to Administracija negali tokio prašymo išnagrinėti, prašymo nagrinėjimas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu nutraukiamas. Apie tokio prašymo nagrinėjimo nutraukimą Administracija nedelsdama praneša asmeniui.

      33. Asmenų prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 18.1 ir 18.2 papunkčiuose nustatyto reikalavimo, per 5 darbo dienas nuo prašymo ir pridedamų dokumentų užregistravimo Administracijoje grąžinami asmeniui ir valstybine kalba nurodoma grąžinimo priežastis. Administracija pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

      34. Asmenų prašymai, pateikti nesilaikant Taisyklių 19 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Administracijoje asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

      35. Asmenų prašymai, pateikti raštu nesilaikant Taisyklių 21 ir 22 punktuose nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Administracijoje asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

      36. Asmenų prašymai, pateikti elektroniniais ryšiais nesilaikant Taisyklių 23 punkte nustatyto reikalavimo, per 2 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo Administracijoje grąžinami asmeniui ir nurodoma tokio prašymo grąžinimo priežastis. Jeigu minėtame prašyme nenurodytas elektroninio pašto adresas, informacija apie prašymo grąžinimo priežastį teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

       

      V. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS IR JŲ APTARNAVIMAS TAIKANT VIENO LANGELIO PRINCIPĄ

      37. Asmenų prašymų nagrinėjimas taikant vieno langelio principą reiškia, kad prašymai priimami ir atsakymai į juos pateikiami vienoje darbo vietoje ir sprendimui priimti reikalingą informaciją iš Administracijos padalinių, pavaldžių institucijų, prireikus – ir iš kitų institucijų gauna pati Administracija, neįpareigodama to atlikti asmens, kuris kreipiasi.

      38. Asmenų aptarnavimo vieno langelio principu funkcijas atlieka Administracijos Kanceliarijos skyriaus Priimamojo vyriausiasis specialistas (207 kab.), Administracijos seniūnijose – seniūnas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Administracijos skyrių specialistai, kurie:

      38.1. priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją Administracija gali gauti iš Administracijos padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Savivaldybės administracija negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

      38.2. užregistruoja gautus prašymus DVS ir perduoda juos pagal kompetenciją Savivaldybės ar Administracijos vadovams;

      38.3. perduoda paskirtiems darbuotojams nagrinėti vizuotus prašymus; asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymą nagrinėjantį darbuotoją;

      38.4. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

      38.5. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo nagrinėjimo eigą.

      VI. ATSAKYMŲ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

      39. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija. Atsakymas, siunčiamas elektroniniais ryšiais, turi būti pasirašytas viešojo administravimo subjekto vadovo arba jo įgalioto pareigūno ar darbuotojo saugiu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai atsakoma į tokius asmenų prašymus, į kuriuos, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Administracijos interesų,  galima atsakyti nedelsiant.

      40. Atsakymai rengiami ir saugomi laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro išleistų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, reikalavimų.

      41. Atsakymai parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

      41.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

      41.2. į prašymą pateikti Administracijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

      41.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą, potvarkį ar nustatyta tvarka kitą nustatytos formos dokumentą, kuriame išreikšta Administracijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo priimto dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

      41.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Administracijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, pranešama apie darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisva forma.

      42. Pastebėjus ar gavus pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsiant jos ištaisomos ir pateikiamas asmeniui ištaisytas atsakymas arba praneša jam, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

      43. Asmuo, nesutinkantis su Administracijos atsakymu, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Panevėžio rajono savivaldybės visuomeninei administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl darbuotojo piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

      44. Atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti prašomą administracinę paslaugą, informaciją, priimti administracinį sprendimą priežastys, arba Administracijos siunčiamame, vadovaujantis Taisyklių 11, 32, 35–36 punktais, pranešime apie asmens prašymo nenagrinėjimo priežastis nurodoma tiksli atsakymo apskundimo tvarka ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.

      VII. ASMENŲ APTARNAVIMAS ŽODŽIU ELEKTRONINIAIS RYŠIAIS

      45. Darbuotojų, aptarnaujančių asmenis žodžiu elektroniniais ryšiais, uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo nagrinėjimu. Darbuotojas turi trumpai ir suprantamai:

      45.1. paaiškinti, ar jis kompetentingas nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu;

      45.2. paaiškinti galimus dokumentų pateikimo būdus ir tai, kokius dokumentus reikėtų pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

      45.3. nurodyti instituciją, į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu darbuotojas nekompetentingas nagrinėti jo prašymą;

      45.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja jis ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

      46. Jeigu elektroniniais ryšiais žodžiu aptarnaujamas asmuo įžeidinėja jį aptarnaujantį darbuotoją, jam grasina arba asmens elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad asmuo yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to asmens neįmanoma tinkamai aptarnauti, darbuotojas įspėja tokį asmenį, kad pokalbis gali būti nutrauktas, ir prireikus nutraukia pokalbį.

      47. Aptarnaudamas asmenį elektroniniais ryšiais žodžiu, darbuotojas turi laikytis reikalavimų:

      47.1. prisistatyti asmeniui, pasakyti Administracijos (padalinio) pavadinimą ir pavardę;

      47.2. išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

      47.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

      47.4. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, nurodyti, kada bus asmeniui atsakyta, arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita ryšio priemone;

      47.5. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

      VIII. ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

      48. Kanceliarijos skyriaus Priimamojo vyriausiasis specialistas, kartu su seniūnais bei Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtais Administracijos skyrių specialistais, kasmet organizuoja ir atlieka  asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės vertinimą pagal anoniminių asmenų apklausų rezultatus arba pasirinktus objektyvaus pobūdžio kriterijus.

      49. Anoniminių apklausų metu gali būti prašoma asmenų pareikšti nuomonę dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės aspektų, pavyzdžiui:

      49.1. ar asmenys pakankamai informuoti apie Administracijos darbo laiką;

      49.2. ar asmenims patogus Administracijoje nustatytas asmenų priėmimo laikas;

      49.3. ar asmenims tenka ilgai laukti priėmimo;

      49.4. ar asmenys buvo atidžiai išklausyti juos aptarnavusių darbuotojų;

      49.5. ar aiškiai ir tiksliai buvo atsakyta į asmenų klausimus;

      49.6. per kiek laiko asmenys sulaukė atsakymo į pateiktą klausimą;

      49.7. ar asmenys informuoti apie veiksmus, kurių Administracija ėmėsi spręsdama jų klausimus.

      50. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės vertinimas gali būti atliekamas pagal pasirinktus objektyvaus pobūdžio kriterijus, pavyzdžiui:

      50.1. kiek prašymų per metus buvo išnagrinėta greičiau nei per nustatytą terminą;

      50.2. kiek per metus buvo atvejų, kai atsakymai į prašymus buvo pateikti vėliau, nei nustatyta;

      50.3. kiek per metus užfiksuota atvejų, kai asmenys kreipėsi į Administraciją skųsdami pateiktą atsakymą į jų prašymą arba juos aptarnavusį darbuotoją;

      50.4. kiek per metus užfiksuota atvejų, kai asmenys kreipėsi į aukštesnes pagal pavaldumą arba ginčus nagrinėjančias institucijas skųsdami pateiktą atsakymą į jų prašymą arba juos aptarnavusį darbuotoją.

      51. Taisyklių 48 punkte nustatytų asmenų prašymų nagrinėjimo ir aptarnavimo kokybės vertinimų rezultatai naudojami asmenų prašymų nagrinėjimui ir jų aptarnavimui Administracijoje gerinti.

      52. Taisyklių 48 punkte nustatytų asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus skelbiami Administracijos interneto svetainėje.

      IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

      53. Taisyklės privalomos Administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį.

      54. Taisyklės gali būti keičiamos Administracijos direktoriaus įsakymu.