1

Kasdien valgyk vaivorykštę

Ar galima valgyti vaivorykštę? Išgirdę šį klausimą daugelio veiduose pasirodytų nuostaba. Argi galime ją pasiekti ir kaip ją valgyti?

Pasirodo ne tik galime, bet ir verta! Žmogaus, ypač vaiko, organizmui svarbi maisto produktų įvairovė. Rinkdamiesi skirtingų spalvų vaisius ar daržoves, prisiminkime, kad iš pačių įvairiausių rūšių gauname skirtingų naudingų medžiagų, vitaminų, skaidulų, mikroelementų. Raudonos spalvos vaisiai ar daržovės pasižymi antioksidacinėmis sąvybėmis. Pavyzdžiui, avietės yra aspirino pakaitalas, turi vit. A, C, E, B vitaminų, turi vario, geležies, kalio, folinės rūgšties. Geltonos ar oranžinės spalvos vaisiuose ir daržovės rasime beta karotino, vit. A reikalingo regėjimo, nagų, plaukų stiprinimui, odos gražinimui.

Vitamino C visada rasime žalios spalvos vaisiuose ir daržovėse. Šios spalvos vaisiai ar daržovės gerina virškinimą, saugo nuo uždegimų. Suvalgytas kivis aprūpins organizmą dienos vit. C norma ir pagerins miego kokybę.

Norėdami išvengti širdies ligų ar net apsisaugoti nuo vėžinių susirgimų reikėtų rinkitės mėlynos, violetinės ar juodos spalvos vaisius ir daržoves.  

Paįstrio Juozo Zikaro gimnazijos „Strazdaniukų“ grupės mokinukai kartu su visuomenės sveikatos priežiūros specialiste Aušra Rapkevičiene ne tik gaminosi, ragavo vaivorykštę primenančias vaisių salotas, žiūrėjo filmuką, atsakinėjo į klausimus, susijusius su vaisiais ar daržovėmis, piešė piešinukus, bet ir tvirtai pažadėjo valgyti kuo spalvingesnį maistą.


VSP specialistė Aušra Rapkevičienė

Nuotraukos Vilmos Norvaišienės