Biudžetinė įstaiga Panevėžio rajono savivaldybės administracija 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Įmonės kodas 188774594, Vasario 16-osios g. 27, LT-35185 Panevėžys
Tel. (8 45) 58 29 46, faks. (8 45) 58 29 75, el. p. savivaldybe@panrs.lt




 Naujienų prenumerata



 

Dėl savivaldybių ūkinės veiklos ir vidaus sandorių nuomonės išsiskyrė

 

Kaip užtikrinti savivaldybių veiklos savarankiškumą ir kartu garantuoti konkurencijos laisvę – tokią aktualią temą bendrame posėdyje svarstė Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto (VVSK) ir Ekonomikos komiteto (EK) nariai – praneša Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuras.

Liepos 1 d. įsigaliojus Vietos savivaldos įstatymo pakeitimams, savivaldybių laukia rimti pokyčiai. Numatoma, kad savivaldybės, pradėdamos vykdyti naują ūkinę veiklą arba jai vykdyti steigdamos naują įmonę, turės organizuoti konkurencingas procedūras. Jomis siekiama patikrinti, ar yra privačių subjektų, kurie norėtų ir galėtų teikti tokias paslaugas.

Taip pat turėtų įsigalioti nauja Viešųjų pirkimų įstatymo redakcija, pagal kurią gali būti uždrausti vidaus sandoriai.

Posėdyje dalyvavę savivaldybių vadovai išreiškė susirūpinimą, kad įstatymų pakeitimai dėl ūkinės veiklos ir vidaus sandorių gali apriboti savivaldybių galimybę gyventojams užtikrinti kokybiškas viešojo transporto, atliekų tvarkymo ir kitas būtiniausias paslaugas už prieinamą kainą.

Viešųjų pirkimų tarnybos ir Konkurencijos tarybos atstovai tvirtino, kad numatomi pakeitimai kaip tik užtikrins didesnę paslaugų gyventojams kokybę ir mažesnes kainas. Savivaldybių vadovai prieštaravo, teigdami, kad ūkinės veiklos apibrėžimas įstatymuose – per platus, neaišku, kokia savivaldybės veikla būtų pripažįstama nauja ūkine veikla, be to, konkurencingos procedūros ir leidimo gavimas gali per ilgai užtrukti, kai paslaugos gyventojams turi būti teikiamos nedelsiant.

Atsižvelgdamas į šiuos teiginius, VVSK siūlys savivaldybių vykdomą ūkinę veiklą apibrėžti siauriau.

Savivaldybių vadovai taip pat tvirtino, kad vidaus sandoriai reikalingi ypač tais atvejais, kai savivaldybės, vykdydamos savarankiškąsias funkcijas, siekia užtikrinti savivaldybės bendruomenės viešojo intereso poreikius ir šias paslaugas turi teikti netgi kai jos ekonomiškai ne naudingos ar netgi nuostolingos. Uždraudus vidaus sandorius, visoms paslaugoms organizuoti savivaldybėms reikės vykdyti viešuosius pirkimus. Juos laimėjus privačioms įmonėms, savivaldybių įmonėms grėstų bankrotai. Merai abejoja, ar privačios įmonės sugebės užtikrinti tinkamą paslaugų gyventojams kokybę. Be to, po kurio laiko, privačios įmonės gali pradėti kelti paslaugų kainas.

VVSK pirmininkas Povilas Urbšys akcentavo, kad tobulinant ūkinės veiklos nuostatas, reikia ieškoti kompromiso, kad būtų užtikrinta konkurencija ir ekonomikos augimas, ir kartu garantuojamas savivaldybių veiklos savarankiškumas bei gyventojų viešųjų interesų užtikrinimas.

VVSK siūlo Viešųjų pirkimų įstatyme numatyti galimybę esant išimtinėms sąlygoms leisti savivaldybėms sudaryti vidaus sandorius, o juos uždrausti valstybės kontroliuojamose įmonėse, teigdamas, kad šie sandoriai kelia daugiausiai klausimų dėl piktnaudžiavimo ir neskaidrių konkursų. VVSK nuomone, savivaldybės kontroliuojamai įmonei pavesti teikti viešąsias paslaugas būtų galima tik tada, jei tik taip būtų galima užtikrinti šių paslaugų gyventojams prieinamumą, gerą kokybę ir tęstinumą. Seimo EK tokiam siūlymui nepritaria.

Sprendimas dėl vidaus sandorių Seime bus priimamas artimiausiu metu plenariniame posėdyje, svarstant naujos redakcijos Viešųjų pirkimų įstatymo projektą.

 


 

Parengta pagal VVSK biuro informaciją
 
 

Siųsti draugui
Paskutinis atnaujinimas: 2017-03-22 11:37:12
Spausdinimo versija
Twitter MySpace LinkedIn Facebook

Jūsų komentaras

Vardas:
El. pašto adresas:
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam

komentarų nėra
Atgal