Panevėžio rajono savivaldybė
1. Baigiantis antrajam projekto „Lyderių laikas“ etapui klausiame, ar įvyko tai, ko tikėjotės kurdami unikalųjį savo savivaldybės lyderystės modelį?
Tikėjomės kultūrinių, elgsenos pokyčių (komunikavimo kultūros), grindžiamų didesne pagarba žmogui, mokytojo profesijai, susitarimams, pasitikėjimu, pagalba ir įgalinimu – tai pastebimai pasikeitė (tarimasis, įsitraukimas, patobulėjo konsultavimas(is), bendradarbiavimas, mokyklos didesnis išlaisvinimas, įgyta daugiau profesionalumo, drąsos, atsakomybės, sudarytos sąlygos pasidalytajai lyderystei). Įvyko mokymosi (profesionalumo) pokytis. Parengti susitarimai dėl mokyklos veiklos planavimo.
2. Kas pasikeitė jūsų savivaldybės švietimo erdvėje per dalyvavimo projekte metus?
Komunikavimas tarp savivaldybės ir mokyklų tapo veiksmingesnis, mokyklos gali efektyviau planuoti ir įgyvendinti veiklas. Mokyklose atsirado daugiau lyderių, skatinančių kitus imtis geresnės mokymo ir mokymosi praktikos. Sudarytos sąlygos švietimo lyderystei – ugdomos lyderystės kompetencijos. Atsirado sisteminės lyderystės požymių: klasė–mokykla–savivaldybė. Mokymasis, tobulėjimas, literatūros lyderystės tema skaitymas.
3. Jeigu tektų dar kartą dalyvauti projekte, ar viską darytumėte taip pat? Jeigu ne, tai ką keistumėte?
Pasirinktas modelis tikrai buvo reikalingas įgyvendinti savivaldybėje. Ką keistume: reikėtų dar aktyvesnio savivaldybės specialistų įsitraukimo, atsakomybės, bendradarbiavimo.
4. Kokias projekto inicijuotas veiklas manote esant reikalinga tęsti Jūsų savivaldybėje?
Bendradarbiavimo kompetencijos stiprinimas, žmonių ir institucijų patirties skleidimas virtualioje aplinkoje. Profesinė pagalba (mokymai) temomis: ugdymo proceso pokyčių valdymas; ugdymo individualizavimas, strateginis valdymas.
Parengė Birutė Goberienė, Panevėžio rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė kalbos tvarkytoja (kūrybinės komandos koordinatorė)
|